wtorek, września 19, 2006

Nowe możliwości Blink3D

Od wersji 118 do obecnej czyli wersji 124 przybyło wiele nowych rozwiazań.
Wystarczy zainstalować paczkę z nowymi testami API i przykładami.

Największe zmiany dotyczą:
- obsługi zjawisk fizycznych w przestrzeni trójwymiarowej, dzięki bibliotekom API Ageia
- nawigacji użytkownika w różnych trybach (nawigacja orbitalna, typu "walk", bez aktora, taka jaka jest w grach)
- obsługa cząsteczek (paricles) daje to możliwośc robienia efektów świetlnych
- obsługa bilbordów (elementów 2D w przestrzeni 3D zawsze widocznych)
- animacja może być klatkowa i jak wg ścieżki w przestrzeni 3D
- można zaznaczać obiekty 3D w przestrzeni myszką
- w przestrzeni może występować tekst (do sprawdzenia czy da się kodować w UTF-8)
- ciekawym efektem jest zastosowanie mgły
- wykorzystanie technik i przejśc w materiałach pozwala na wykorzystanie możliwości teksturowania
- obsługa standardu XML i jak gniazd XML
- istnieje mozliwośc obsługi czatów pomiędzy awatarami.
- istnieje możeliwość komunikacji ze stroną internetową na której dany świat jest osadzony (wywoływanie metod które są w kodzie JS na stronie i jak skrypty na stronie mogą wpływać na to co sie dzieje (aż prosi się o wykorzystanie AJAX).
- można tworzyć modele 3D i ładować je do określonego miejsca w trakcie uruchamiania świata w czasie jego działania
- tworzenie wielu punktów startowych w jednym świecie.
- GUI umożliwia obsługę formularzy w świecie 3D ( a nnastępnie wysyłanie tego przez skrypty JS albo przez sockety XML
- korzystanie z GUI wymaga znajomości biblioteki CEGUI
- można wykorzystywać obługę dzwięków i tworzyć efekty dzwiękowe (obsugiwane formaty to Ogg, Wav, Mod, XM, S3M, AIFF, SPX)
- Dzwięk może być rozproszony i jak pozycyjny

Obsługa fizyki w Blink 3D jest tematem na kolejną obszerna notkę.

2 Comments:

Blogger Unknown said...

Good good good......

5:02 PM  
Blogger Donata said...

trafiłam tu od 12stu kotów;-)
pozdrawiam serdecznie i miłego week-endu życzę

11:02 PM  

Prześlij komentarz

<< Home