środa, maja 24, 2006

Nowe zmiany na lepsze


Po dłuższej przerwie znowu wracam do Blink 3D. Trochę ciekawych rzeczy się wydarzyło. Nowa Wersja Blink 3D wymaga specjalnego potraktowania podczas instalacji. O tym napisze w osobnej notce.

Najciekawsze rozwiązanie jakie widziałem to wykorzystanie Google Sketchup (programu do modelowania architektury dla Google Map) Ten programik napisano w Ruby . po ściągnięcu odpowiedniej wtyczki można generować pliki .mesh (wymagane jest posiadanie konwertera XML to Mesh )

Glenn zrobił ciekawy przykład http://www2.gsu.edu/~artwgg/blink3d/alsomarschurch.htm

Oto recepta:
- ściagnąc i zainstalować wersję wolną od opłat Sketchup z http://sketchup.google.com
- załadować i zainstalować eksportera ze strony http://members.optushome.com.au/antishreth/sketchup_ogre_export_v1_0_0.zip
- trzeba przeniść pliki *.rb do folderu "plugins" w folderze Sketchup
- ustawiamy w pliku "ogre_config.rb" file skalowanie Sketchup-to-OGRE na 2.54, i podajemy porawną ścieżkę do OgreXmlConverter
- uruchamiamy Sketchup tworzymy lub ładujemy model
- gdy jetsmy gotowi to wyeksportowania klikamy w zakładkę "Tools" i wybieramy jedną z opcji eksportu do Ogre
- wykorzystyjemy plimi mesh i material do świata Blink