sobota, lutego 18, 2006

Blink 3D w wersji 118

Clive Jackson poinformował na forum że niedługo wpuszcza nową wersję i podzielił się  jej możliwościami:

 Wsparcie dla licencjonowania i bezpieczeństwa "światów". Jeszcze  to nie dotyczy  "zablokowanych"  światów  - czyli  takich które  będzie można  publikować  i będą  tylko odczytywane  przez  wersję finalną.

Ładowanie "nowych" światów z poziomu API to oznacza że można ładować światy "po kawałku" - częsciowo. W praktyce to oznacza  że  wchodzisz do domu  to ładujesz tylko to co jest w  danej chwili  potrzebne  np  przedpokój  jak wejdziesz do kuchni  to wyładujesz z pamięci  dane o  przedpokoju  a  załadujesz dane  o  kuchni. Można ładować poszczególne częsci do odzielenych plików będącymi rozszerzeniam "swiatów". Np można stworzyć kolekcję krzeseł i ładować je kiedy gdy one sa potrzebne a nie wszystko naraz.

Obsługa Awatarów czyli osób będących wcieleniami "bohatera"  którym  kieruje  się po świecie.
Awatary można trzymać  na serwerze  i "ładować" do świata w którym się przebywa. Tworzenie awatarów jest możliwe w Builderze, środowisku edycyjnym dla Blink 3D

Klasa Socket umożliwia komunikowanie się przez sieć za pomocą protokołu TCP/IP

Dodano tez klasę XMLSocket która podobnie jak w przypadku Flasha umożliwia komunikację za pomocą  XML

Do obsługi XML dodano klasy XML i XMLNode więc to pozwala na na dyanimiczną obróbkę danych z dokumentów XML.

MultiPlayer class pozwala na zbudowanie własnego chat serwera  prowadzącego  kontrolę nad  wszystkimi  ludzmi i ich awatarami w świecie.

I największa niespodzianka dla mnie to XMPP Class czyli wbudowany klient sieci Jabber.