sobota, stycznia 14, 2006

Kurs Blink 3D

Zastanawiam się nad pisaniem kursu do Blink 3D.
Plan kursu...
Historia technologii 3D dlaczego wybrałem Blink3D (rozwój VRML, 3DML, AdobeAtmosprere WildTangent itd)
Historia OGRE
Player i Builder
Hello World - czyli co jest potrzebne na początek
- budowa pliku .env
- budowa pliku..js
- osadzanie na stronie WWW

Oświetlenie
Skybox
Stosowanie materiałów
- techniki
- przejścia
- tekstury
- dema (typu woda, lustro, połyski, animacje)
- prgramowanie kart graficznych (Cg shadery)
Efekty cząsteczkowe (ogień, dym, śnieg, deszcz)
Dzwięk
- tworzenie plików ogg
- dodawanie dwięku do sceny
Tworzenie modeli 3D
- struktura encji
- ładowanie modeli w JS
- układ 3D i widoki
- nawigacja
- awatar - dodawanie awatarów
- narzedzia do konwesji plików z modelami 3D
- przykład wykorzystania Blendera
- animacja modeli 3D
Fizyka w świcie 3D
- kolizje
- przesuwanie modeli 3D
- spadanie (grawitacja) i masa
Zawansowane programowanie w JS
- stany (aktywowanie i deaktywacja)
- animacja w ruchu (obroty)
- starowanie klawiaturą
- obsługa myszki
Grafika 2D - CEGUI
- osadzanie menu
- osadzanie grafiki
Słowniczek terminologii programowania 3D

Taki jest ten szkic...